Salahkah Mereka Gemuk??

Gambar Ihsan Cik Google 
Entry kali ni saya nak citer pasal insan yang memiliki tubuh gempal la pulak. Semua orang pasti tak lepas dari pandangan buruk segelintir masyarakat walaupun tak kenal. Tetapi insan malang seperti ini sering menjadi bahan ketawa ramai orang. Salahkan mereka2 yang berbadan Gemuk?? mereka juga memiliki perasaan serta impian hidup seperti orang lain yang mempunyai tubuh comel serta menarik. Bukan mereka mintak sebegitu. Hina sangat ke sampai ada yang kutuk belakang2,Baru-baru ni saya sendiri melihat seorang yang berbadan gempal ni dihina dengan teruk & dijadikan bahan ketawa, sampai menangis orang tu dibuatnya. Aduhh, sampai begitu sekali ye dibuli. Lebih kurang mcm citer Buli ^^. Haaa, cenggitu la tu. Apa yer salah mereka? adakan disebabkan bentuk badan kurang menarik itu menjadi ukuran untuk berkawan, cinta & kerjaya?
Pasti jawapan ada pada korang. Cuma bagi saya mereka-mereka yang berbadan gempal ni tidak perlulah disishkan kerana mereka juga sama dengan diri kita hamba kepadaNya juga. Hehe, kalau nak kutuk orang camni agak2 ar..sekali je kena bagi makin kurus la si pengutuk tu hehehe ^^ .... Tak kesian ke ngan diorang ni? Bukan diorang kacau hidup orang lain kan, lain ler kalau dier mula dulu..hehe.
Macam-macam gelaran yang saya penah dengar, Badak air la, lembu, tong drum, tangki, blue hypo hahaha..ada ke patut. Pada yang berbadan besar tu janganlah dirasakan kejadian ni menyusahkan atau merendahkan diri korang. Biasalah hidup tiada siapa pun sempurna. Korang pasti memiliki kelebihan yang tiada pada orang lain. Kalau diikutkan ramai orang-orang yang berbadan besar ni berjaya dalam kehidupan. Dah tentu membuktikan saiz badan bukannya penghalang untuk memiliki kehidupan yang baik. So bersyukurlah dengan apa yang kita semua miliki sekarang.
Cuma jangan dilayan sangat si pengutuk ni..
Bagi jew sekali, padan muka dye ^^ 


Klik di sini untuk mengetahui rahsia internet Free

0 Budak Sudi Komen:

Blogroll

Busuk.Org